donderdag 4 juni 2009




Duiken Sharm el Sheikh? De mooiste duiklocaties!

Lage luchtvochtigheid en een snelle verdamping vanwege de hoge tempraturen van de lucht, maakt het de Rode Zee een van de zoutste zeeen in de wereld. Het zoutgehalte bedraagd 4.1% en hierdoor heeft het een grote variatie aan endemische vissen ontwikkeld. Deze regio heeft hierdoor ook een van de grootste variatie aan onderwater leven in de tropische zeeen.


Ras Mohammed National is een echte aanrader. Het heeft duizenden vissen en koralen, prachtige zeeweringen en er liggen wrakken waarin gedoken kan worden. In dit park bevinden zich onder andere de beroemde Jolanda Reef en Shark Reef.



Ras Um Sid is een prachtige locatie en ligt 7 kilometer ten zuiden van de Na'ama Bay. Je kunt hier prima snorkelen. Wat Ras Um Sid zo mooi maakt zijn de koralen aan de zeewering.


The Temple is één van de oudste en bekendste duikplekken bij Sharm el Sheikh. De zee is kalm, het is er niet erg diep en ook hier is het zicht erg goed.



3 opmerkingen:

  1. ik wil de heletijd reageren maar als ik dan op plaatsen druk krijg ik een foutmelding :S nog maar een keer proberen dan!
    Ik heb dus die plaatsen al opgezocht op google, en dan krijg je toch best wel mooie foto's te zien.. bv: http://www.sharkschool.com/media/media_media/Hammerhead/HammerheadGroup_598x396.jpg
    Nouja ik heb er in ieder geval al heel veel zin in!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De derde hit vind ik persoonlijk ook wel interessant....

    http://images.google.nl/images?gbv=2&hl=nl&sa=1&q=Ras+Mohammed+National+shark&aq=f&oq=

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja als we die toch eens zouden tegenkomen :-)))

    BeantwoordenVerwijderen