donderdag 6 augustus 2009

Tweede dag

Nu is iedereen wel op tijd. Alleen het busje heeft Annet vergeten op te halen. Dus moesten we daar 3 kwartier op wachten (zonder airco :-(
Klein stukje varen en we zijn op de locatie: Zuidrif SeS. Met Joost heb ik afgesproken, dat ik vandaag het fototoestel zou overnemen. Iedereen het water in na de buddycheck. Iedereen gaat naar beneden, behalve ik. Al de lucht is al uit het vest, en nog ga ik niet naar de bodem :-). te weinig lood of te veel " drijfvermogen". Ik zwem terug naar de boot en haal nog 2 kilo lood erbij. Al met al dus 10 kilo lood om de buik. Snel achter de anderen aan. Het gaat goed met iedereen: ook Melanie zwemt probleemloos de diepte in.
Dan zien we een grote murene. Echt een knaap. Dus ik wil er een foto van maken. Helaas aparaat kapot. Er zit een lekkage in, minimaal maar toch wel lek.
Vandaag is er ook een Egyptenaar mee die video opnames van ons gaat maken. Uiteraard tegen een vorstelijke betaling, en niet gevraagd door ons. Waarschijnlijk geregeld door Annet als kleine bijverdienste. Zo werkt dat hier wel.
Vervolgens merk ik, dat als ik diep inhaleer de ademautomaat blokkeert. En bij de terugtocht op 8 meter begeeft het ding het helemaal. gauw de reserve gepakt. Ook geen lucht meer. waaaaaaaa, wat nu. Ik geef annet nog door dat ik omhoog ga (duim omhoog). Dat lukt gelukkig. eenmaal op de boot zal blijken dat ik zelf de knop niet ver genoeg heb opengedraaid. Dus nooit te oud om te leren. want dit doe ik de eerste 2 jaar niet weer ;-)
Tijdens het wachten voor de tweede duik zien we nog 2 schildpadden.
De tweede duik is op Paradise. Een stromingsduik. We zien een grote sweetlips, en een hele mooie grote triggerfish. Die had er wel zin in: bij het wegzwemmen draaide het mooi om zijn lengteas. Echt heel mooi. De voorsten van de groep hebben nog twee lionfishes gezien. Schijnt echt heel zeldzaam te zijn. Maar ik heb die gisteren nog in de haven gezien.
Op de terugweg kreeg ik het in de auto spaans benauwd. Nu was het wel erg warm, maar de airco was wel aan. In het hotel aangekomen, even een sprintje trekken naar de wc. Net gehaald. Daarna toch maar even naar de kamer en tabletten slikken. Vanavond weer lekker gegeten en gedronken. Goed spul die tabletten.
Morgen vertekken we om 7.45 uur. Ik hou jullie op de hoogte van onze avonturen. -- Vr.gr. Henk Achterkamp

1 opmerking:

  1. Hey,
    Leuk dat jullie ook nog een schildpad hebben gezien!
    en Henk voortaan die knop maar wat verder open draaien hoor:P
    Is het eten nog een beetje lekker?
    heel veel plezier morgen! en laat ons even weten hoe het was!

    Kus Fedor en Iffet

    BeantwoordenVerwijderen